
Opony - Slicki
Re: Opony - Slicki
Dzięki Maros. Zawsze mi się wydawało że mi tył schodzi szybciej nawet nie jeżdżąc bokami, a co za tym idzie powinien łapać wyższą temperaturę. Całe życie się człowiek uczy 

Re: Opony - Slicki
A jeszcze w kwestii mieszanek to na wypady w stylu MTD najlepsza chyba będzie średnia mieszanka gdyż jest najbardziej uniwersalna (pracuje w najszerszym zakresie temp). Według poniższego obrazka miękka pracuje od trochę niższych temp. niż średnia ale w dużo węższym zakresie temp. więc do amatorskich pojeżdżawek traci sens. Ewentualnie na upalne można by zastosować twardą mieszankę. Tylko pytanie brzmi czy średnia się przegrzeje podczas próby max 3min przy 30 stopniach? Bo jak nie to mieszanka średnia byłaby zawsze najlepszym rozwiązaniem.


Re: Opony - Slicki
witam, podepne sie tez do tematu, szukam slicków do oryg felg m3 e36 PRZÓD 7,5JX17H2 i TYŁ 8JX17H2, co proponujecie ?? jaki rozmiar slicków ?? jakieś doświadczenia z MTD moze na wybranej marce slicków
pozdrawiam
pozdrawiam
Re: Opony - Slicki
Tak, na MTD najlepiej średnią, chociaż też jest jakiś podział w średnich na mniej i bardziej. Twarda to bardziej tor w stylu Poznań, gdzie robisz xx kółek bez odstępów w czasie.kostek_ja pisze:A jeszcze w kwestii mieszanek to na wypady w stylu MTD najlepsza chyba będzie średnia mieszanka
Re: Opony - Slicki
Ale co któreś jednak się chłodzi samochód. Ogólnie jest to chyba ciężki temat i trzeba potestować w praktyce.Idzik pisze:Twarda to bardziej tor w stylu Poznań, gdzie robisz xx kółek bez odstępów w czasie.
Re: Opony - Slicki
Z ciekawości przymierzyłem felgi 9,5x18 ET35 na tył. Efekt jest taki że na podniesionym samochodzie rant felgi jest ok. 3mm od wybrzuszenia widocznego na zdjęciu:

Z jednej strony jak samochód się opuści to felga wejdzie wyżej gdzie jest więcej miejsca, ale z drugiej wówczas koło przejdzie z pozytywu w negatyw i rant zbliży się do wewnętrznej strony nadkola. Optymalne ET będzie pewnie rzędu 30, więc ewentualnie wciśniemy maksymalnie rozmiar szerszą oponę niż na feldze 25.
Z drugiej strony dużo też zależy od pochylenia koła. Może wystarczy pobawić się negatywem żeby wcisnąć szerszą oponę. Może nawet mocniejsze obniżenie samochodu wystarczająco zwiększyć negatyw. W końcu na slicku chyba będzie ciężko o zbyt duży negatyw

Z jednej strony jak samochód się opuści to felga wejdzie wyżej gdzie jest więcej miejsca, ale z drugiej wówczas koło przejdzie z pozytywu w negatyw i rant zbliży się do wewnętrznej strony nadkola. Optymalne ET będzie pewnie rzędu 30, więc ewentualnie wciśniemy maksymalnie rozmiar szerszą oponę niż na feldze 25.
Z drugiej strony dużo też zależy od pochylenia koła. Może wystarczy pobawić się negatywem żeby wcisnąć szerszą oponę. Może nawet mocniejsze obniżenie samochodu wystarczająco zwiększyć negatyw. W końcu na slicku chyba będzie ciężko o zbyt duży negatyw
